Zarabiaj więcej na WordPressie. Kurs WordPressPLUS dostępny w przedsprzedaży.
Problem z połączeniem sieciowym na Androidzie – rozwiązanie w 3 sekundy
Jakieś trzy, cztery miesiące temu w moim telefonie pojawił się denerwujący problem z połączeniem sieciowym na Androidzie. Nie mogłam ściągnąć poczty z Gmaila, ani zsynchronizować kalendarza poprzez dane komórkowe. Wszelkie próby (np. dodanie w serwisie YouTube filmu do playlisty) kończyły się niepowodzeniem i wyświetleniem informacji “sprawdź połączenie sieciowe”. Jeśli cierpisz na brak połączenia z serwerem w telefonie, sprawdź ten artyukuł.
Aby sprawdzić pocztę czy wysłać maila musiałam korzystać z przeglądarki mobilnej lub użyć logowania Wi-Fi. Myślałam, że wylogowanie i zalogowanie ponowne rozwiąże problem. Niestety to nie pomogło. Wylogowałam się z konta Google na telefonie, a podczas próby ponownego zalogowania pojawił się komunikat “podczas nawiązywania połączenia z serwerami Google wystąpił problem”.
Szukałam w sieci rozwiązania problemu z połączeniem sieciowym na Androidzie bardzo długo. Okazało się, że błąd pojawia się u mnóstwa użytkowników Androida, spekulacji było mnóstwo, ale konkretnej informacji jak to naprawić praktycznie brak. Najczęstszymi pojawiającymi się informacjami, które mogłyby pomóc było wyczyszczenie pamięci cache aplikacji, które nie działały, ponowne uruchomienie telefonu itp. Robiłam to z wielokrotnie, restartowalam telefon i nic to nie dało.
Jedynym rozwiązaniem zdawało się zrobienie hard resetu / powrotu do ustawień fabrycznych w telefonie i sama gotowa byłam to zrobić. Problem powinien zniknąć i wszytko super, ale przyczyna występowania tego błędu była nadal nieznana. Nie znoszę zostawiania takich rzeczy samym sobie. Znając przyczynę można w łatwy sposób rozwiązać problem, gdy pojawi się ponownie. Można też łatwiej poradzić sobie z innymi tego typu problemami.
Dzisiaj, gdy moje zniecierpliwienie dosięgło granic stwierdziłam, że najpierw spróbuję znaleźć przyczynę błędu i rozwiązanie po to, aby nie musieć przy każdym takim błędzie przywracać ustawień fabrycznych.
Poszperałam w ustawieniach, i jak się okazało naprawa tego problemu zajęła mi kilka sekund.
Problem z połączeniem sieciowym na Androidzie – rozwiązanie
Należy wejść do podstawowych ustawień w telefonie i odszukać pozycję rankingu zużycia danych. Następnie zezwolić na korzystanie z transferu danych sieci komórkowej rekordu o nazwie Google Backup Transport.
Oczywiście sprawdzałam ustawienia dostępu do danych komórkowych, ale wcześniej robiłam to wyłącznie z samymi aplikacjami Google’a, a nie usługami / procesami, które muszą być uruchomione, aby programy działały.
Ścieżka dojścia do odpowiednich ustawień w Huawei P9 Lite:
Ustawienia > Zarządzanie transmisją danych > Ranking użycia limitu transmisji i/lub Ranking użycia LTE > Google Backup Transport.
Oczywiście za problem z połączeniem sieciowym na Androidzie może odpowiadać inne ustawienie. Na przykład warto sprawdzić czy Gmail czy inne aplikacje nie mają wyłączonego pozwolenia na korzystanie z transmisji danych.
Powodzenia!
Wielkie dzięki. Tyle się meczylem z tym problemem. Szkoda, że dopiero dzisiaj znalazłem Twojego bloga. Pozdrawiam!
Eureka! Parę miesięcy próbowałem dojść o co chodzi… Dziękuję za rozwiązanie 👍
cieszę się że mogłam pomóc 🙂
Witam, a gdzie są te podstawowe ustawienia?
W belce na górze ekranu – koło zębate 🙂
Wielkie dzięki! Całe szczęście, że znalazłem ten artykulik, bo problemu szukałem gdzie indziej, a tu taki dosyć trywialny się okazał 🙂 Zrobiłem reset telefonu do ust. fabrycznych z innych powodów i chciałem od nowa instalować aplikacje, a tu nagle nie mam dostępu do głównej platformy Google Play – to jak pozbawić smartfon połowy funkcji użytkowych :/
Cieszę się że pomogłam 🙂 Czasem drobna rzecz potrafi utrudnić życie, ale zastanawia mnie dlaczego tak trudno jest znaleźć rozwiązanie w sieci. Sprowadza się to w zasadzie do kilku kliknięć 😉
No i proszę rozwiązanie jest tak trywialne. Wielkie dzięki, należy się Tobie sto buziaków !!!!
🙂 🙂 cieszę się że pomogłam 🙂 pozdrawiam 🙂
U mnie nie mogę w ogóle dojść do tych ustawień. Na meizu m6t zarządzanie transmisją danych mam z poziomu oddzielnej aplikacji, a ta nie chce wyświetlać apek systemowych…
Co to za apka do zarządzania transmisją? Nie miałam w ręce tego telefonu, ale może uda mi się coś wygrzebać 😉
Apka nazywa się zabezpieczenia, jest systemowa coś jak menadżer telefonu w Huawei.
Dzięki Gabrielle, naprowadziłaś mnie na trop co pozytywnie rozwiazało mój problem. super, dzięki!
Bardzo dziekuje za pomoc. Wszystko juz dziala jak powinno. Tyle czasu sie meczylam z tym ; ))
Cieszę się że pomogłam 🙂
hej ; a nie orientujesz się jak to jest w Huawei P8 Lite ALE-L21? wchodząc zarówno ranking uzycia limitu danych jak i uzycie LTE pokazuje mi aplikacje i ile zuzycia.
Hej, nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale ustawienia powinny wyglądać podobnie, jak wejdziesz w ranking i wyświetlają Ci się aplikacje to odszukaj Google backup transport, kliknij i udziel zezwolenia 🙂
podłączam się pod temat u mnie Ranking użycia LTE -Brak grafiki LTE pusta strona. U mnie jest brak .Google backup transpor
Hej, chętnie pomogę jeśli będę umiała, ale niestety nie mam pod ręką różnych modeli telefonów by to sprawdzić. Mogę zerknąć jeśli wyślesz model telefonu i zrzuty ekranu na mojego maila, w zakładce o mnie.
Huawei P8 Lite ALE-L21
https://zapodaj.net/cd39e7488120a.jpg.html
Chodziło mi raczej o zrzut ekranu z ustawień, ale może najpierw spróbuj z jakimiś innymi procesami Googla? Może ta opcja jest gdzies ukryta.
Witaj.. mam podobny problem z Huawei P8 Lite, też nie mam aplikacji Google backup transport.
Może spróbuj z jakimiś innymi procesami Googla? Może jest to gdzieś ukryte?
Dziękuję za informacje. Po utworzeniu kopi.Telefon przywróciłem do ustawień fabrycznych. Wróciłem do poprzednich ustawień i wszystko już jest OK. Pozdrawiam.
Problem rozwiązałem.Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Dziękuję. Jesteś boska. Ten problem
mam od 3 mies. Do dzisiaj. Zrobiłam wszystko tak,jak wyjaśniłaś. I stał się cud. Wreszcie mogę pobierać pliki. Gmail kompletnie nie działał. Przez to też odzyskała bibliotek~ na YouTube. Nawet fachowiec sobie z tym nie poradził. A wiadomo – nic za darmo. To kosztowało. Jesteś Wielka.
Dzięki dziewczyno! W sieci faktycznie takie porady, które nie pomagały. Twój sposób zadziałał. Dzięki wielkie.
Wielkie Dzięki 🙂
Czego ja już nie próbowałem na Huwawei P8 Lite mojej Ukochanej…
A sklep Play był odporny i nie działał.
Twoja podpowiedź – i w parę minut jest OK.
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam znad morza – choć znad Zatoki – a dokładniej to z Gdyni,
Marek
Cieszę się że mogłam pomóc 🙂 pozdrawiam z Krakowa 🙂
Jest jakaś informacja jak to zrobić na tablecie używającym wyłącznie wi-fi? Męczę sę z tym już jakiś czas.
Ulala. Dziewczyno, rozwiazałas mi problem, ktory sobie wisial w niebycie przez kilka miesiecy. Dopiero kupno smartwatcha zmusilo do powazniejszych ruchow. Juz szykowalem sie na srogie debbugowanie a tu wszystko na tacy. Dobra robota. Dziekuje za oszczedzony czas 🙂
Cieszę się, że mój poradnik zaoszczędził Ci czasu, nerwów i pracy. Pozdrawiam i zapraszam jeszcze do siebie 🙂